• Parkour Brno - Speed Motions


    Speed Motions

    Po delší době jsem přišel na něco, o čem psát... Včera jsem byl na Petrově, což je Brněnský kostel na který mě pozval můj kamarád. Věděl jsem že se věnuje Parkouru a myslel jsem si že mi dá nějaké lekce z toho co umí... Po půl hodinovém hledání místa srazu, jsem jej našel. K mému údivu tam bylo minimálně deset lidí, včetně něj samotného. Ze soukromých lekcí se stal hromadný trapas a to nebylo vše.

    Jak jsem tam tak seděl, přicházeli další a další osoby ať už známé i ty neznámé... Pár lidí jsem znal už z minulého setkání a co mě velmi překvapilo, že jsem tam potkal kamarádku ze základní školy, která chodila o třídu níže. Konečně jsem si nepřipadal tak sám. Z rozhovorů jsem zjistil že část část lidí co byli přítomni patří k Parkourové skupině Speed Motions, kterou založil právě můj přítel s přezdívkou Panter ATI a který souhlasil s rozhovorem.



    Takže ahoj Pantere.
    Čau čau.

    Můžeš nám povědět něco o sobě?
    Tak jistě. Jmenuji se Pavel Bílek a pocházím z Brna. Je mi 16 let a Parkour je mým koníčkem, stejně jako Cwalk, Airsoft a mnoho další... Jsem fanoušek počítačových her a vždy se snažím vyjít s jakoukoli osobou.

    Ok ok, mno řekni nám něco o Speed Motions.
    Mno Speed Motions vzniklo dne 5.9.2012 takže to není ani tak dlouho. Jsme zatím pouze Parkourová skupina, ale časem se nejspíše rozrosteme. Název Speed Motions vznikl z toho, že poslední dobou všude běháme a nemáme čas, tudíž to byla asi ta nejlepší volba. Momentálně k nám patří 7 členů, ale věřím, že časem se rozrosteme na pěkné číslo...

    7 členů? To zatím ujde. Pověz nám něco o těch co k vám patří.
    Tak asi ti nejdůležitější. Mno tak hlavní osoba jsem samozřejmě já. (smích) Ne dělám si legraci. Každý člen je svým způsobem nějak důležitý takže bych to asi nerozděloval na podstatnější.
    Takže krom mě je tam například sedmnáctiletý Dominik Korčák [Jaker] který pochází z Brna. Má rád Parkour, paří na počítači a líbí se mu Rap. Další je Michal Vévar [Nautilius] který pochází z Újezdu u Brna a taktéž má rád Parkour a Cwalk. Pak je tu ještě Honza Weselý [Joker] jemuž je 17 let, je taktéž z Brna a věnuje se tvorbě muziky jako Dj, Shuffle a Parkour.


    Tak to je super. Kde tak všude trénujete a jak se k vám někdo přidá?
    Mno takže trénujeme na oblíbených spotech jako jsou Petrov, Pisárky, Osová atd... Tady v Brně je mnoho míst k tréningu. K nám se může přidat kdokoliv, tedy pouze pod podmínkou, že musí dodržovat pravidla tréningů a musí mít chuť se neustále zlepšovat.

    Máte nějaké ocenění nebo můžete se něčím chlubit?
    K oceněním, momentálně žádné nemáme neboť jak jsem říkal, jsme poměrně nová skupina, i když se všichni známe už hrozně dlouho. Chlubit se můžeme hlavně tím, že jsme se zúčastnili Parkour Day JAM na kterém se úspěšně sešlo přes 100 Parkouristů ze všech krajů. Mezi favority tam ředili soutěžící z Prahy, Olomouce a Ostravy, ale nenechali jsme se zastrašit.

    Ok. Jak by jsi ohodnotil můj včerejší výkon?
    Mno tvůj postoj k Parkouru je zajímavý. Celkem mě překvapilo že i když jsi neměl patřičné oblečení, do všeho jsi se pouštěl bez váhání. Bylo to dobré. Z mého pohledu jsi si vedl velmi dobře...

    Mno tak to ti tedy děkuji. (smích)
    Není za co. Jenom bych rád podotkl že Parkour není o tom, kdo je lepší nebo kdo to umí lépe. Jde o to překonávat sám sebe. Překonávat svoji vůli a fyzickou zdatnost. Až teprve pak je to Parkour.

    Pěkně řečeno. Děkuji ti za rozhovor. A doufám že nebyl poslední. Ahoj
    Já děkuji tobě. S radostí ti zase někdy nějaký poskytnu. Měj se ahoj.



    Suma sumárum? Parkour je těžká věc a poznal jsem to sám. Po modřinách co jsem obdržel ze skoků na zdi a mnoho dalšího jsem se rozhodl že to stojí za to a asi se tomu začnu věnovat trochu více.
    Takže jestli někdo z vás si chce zkusit co to obnáší a jaká je to zábava, napište mi zprávu a já vám pošlu kontakt kde s můžete domluvit.

    0 komentářů → Parkour Brno - Speed Motions

    Okomentovat